فرهنگیمهمترین های هەواڵ

بانوان بوکانی به نقد “سووشون” نشستند

بانوان بوکانی به نقد “سووشون” نشستند

بانوان بوکانی رمان “سووشون” اثر ماندگار “سیمن دانشور” را نقد و بررسی کردند.

به گزارش کردپرس، روز پنج شنبه (۹ دیماه) اولین نشست نقد و بررسی کتاب توسط بانوان بوکانی به همت اداره کتابخانه های عمومی بوکان، از ساعت ۳ بعدازظهر در محل کتابخانه‌ی مرکزی بوکان برگزار شد.

در این همایش که با حضور جمع کثیری از بانوان کتابخوان بوکانی برگزار شد، رمان “سووشون” اثر نویسنده‌ی شهیر ایرانی “سیمین دانشور” مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

این رمان از آثار برتر در حوزه‌ی رمان فارسی محسوب می‌شود. این کتاب اولین اثر نگاشته شده توسط زن ایرانی در ژانر رمان است و در سال ۱۳۴۸منتشر شده است.

در ابتدای برنامه خوانشی از کتاب توسط خانم “فوزیه سلطان بیگی” شاعر بوکانی ارائه شد. سپس خانم “لیلا صالحی” نویسنده و شاعر در خصوص نقد محتوایی کتاب و شناخت شخصیت‌های زن حاضر در رمان سووشون، سخنرانی مبسوطی ارائه دادند.

در ادامه این برنامه،  منیژه فرود، سارا ایوبی، گلاله خسروی، سعدیه خرقه پوش، گلاویژ خسروی، مستوره کریمی آذر، گلاله کریمی، نشمیل بهرامی، پروین شیخی، رحیمه مشیر پناهی، خانم فاتح وتعدادی دیگر از بانوان حاضر در جلسه، درک و تاویل خود را از محتوای کتاب مد نظر ارائه دادند و در ارتباط با درونمایه‌ی داستان با همدیگر گفتگو کردند.

جلسه‌ی خوانش رمان سووشون بعد از ۳ ساعت خوانش و بررسی لایه‌های متفاوت فرمی و محتوایی اثر در ساعت ۶ به پایان رسید.

در پایان تعدادی دیگر از بانوان در خصوص  انتخاب کتاب و نحوه‌ی برگزاری جلسات آینده پیشنهاداتی ارایه دادند. در ادامه این سلسله خونشهای ادبی قرار است در روزهای آتی کتابی دیگری در حوزه‌ی ادبیات داستانی جهت نقد و بررسی انتخاب شده و به بانوان کتابخوان جهت مطالعه و نقد و بررسی معرفی شود

در این برنامه  جدای از اینکه راهی برای جمع خوانی آثار ادبیات داستانی به شیوه‌ای علمی و ژرف است، بررسی آثار از جنبه‌های متفاوت ادبی است.

از نکات قابل توجه در این نوع برنامه ها جدای از اینکه راهی برای جمع خوانی آثار ادبیات داستانی به شیوه‌ای علمی و ژرف است، بررسی آثار از جنبه‌های متفاوت ادبی است./کردپرس

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا