اجتماعیمهمترین های هەواڵ

در آستانه سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی: مطالبات مردم شهرویران،محال آختاچی و خلیفان مهاباد

در آستانه سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی فعال مدنی و عضوهیات علمی دانشگاه آزاد مهاباد مطالبات مردم شهریوران، محال آختاچی و خلیفان را تشریح کرد.

دکتر اسماعیل نبی زاده، فعال مدنی و عضوهیات علمی دانشگاه آزاد مهاباد با ارسال مطالبات مردم شهریوران، محال آختاچی و خلیفان به این سایت خبری نوشت:
بدون شک ورود بزرگان کشور به شهرستان مهاباد(اعم از رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور) از ابعاد مختلفی قابل بررسی است. اول اینکه تامین امنیت مهمترین جنبه آنست که معمولا از دید عموم ناپیدا و از مدت ها قبل انجام می گیرد و زحمات زیادی دارد که جای تقدیر و تشکر از نیروهای مربوطه را داشته، تا مهمان عزیز از هر نظری راحت باشد. دوم اینکه دیدار مردمی که در هر انتخاباتی پای ثابت صندوق ها بوده اند ، انتظار دسترسی به مسئول مهم کشور خود را دارند .سوم اینکه هم مسئولان و هم مردم این دغدغه را دارند که دیدار صورت گرفته اثر بخشی مورد انتظار را بوجود آورده و سبب تحرک ، امیدواری و پویایی جامعه گردد.

لذا برای ایجاد این مطلوبیت ، لازم است مسئولان به فراخور وضعیت عمومی منطقه عمل کنند، به طوری که هم اطلاعات دقیق به مهمان داده شود که با دست پر تشریف بیاورند و هم دیدار با اقشار مختلف مردم را تسهیل نمایند . گاهی یک دیدار آنقدر موثر خواهد بود که طعم آن برای سال ها ماندگار و انقلاب را از هر گزندی بیمه خواهد کرد (مثلا دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم مهاباد …. و اختصاص یک میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبادانی …).چرا که مهاباد یکی از شهرهای بسیار مهم آذربایجان غربی است که هم در داخل و هم در خارج شناخته شده است ، که سرمایه گذاری نظام در آن از جنبه های متفاوتی قابلیت ارزش گذاری دارد.

به دلایل فوق ، انعکاس مطالبات مردم منطقه از طریق رسانه ها کمک بزرگی به فهم درخواست مردم از نظام و بالعکس می باشد؛ و مسئول براحتی می توانند از وضعیت درونی جامعه آگاه شده و تصمیم لازم را اتخاذ نماید.
در تاریخ ۱۶/۴/۹۴ نامه سرگشاده امام جمعه محترم و شورای اسلامی شهرستان مهاباد به رئیس محترم جمهور در همین راستا ارزیابی می شودکه جای تقدیر و تشکر از نگارندگان آن وجود دارد.به حقیقت نمی توان تمام مطالبات ریز و درشت را ارایه کرد اما می توان برخی مسایل مهم و حیاتی را با اولویت دقیق مطرح نمود.شاید در تتمه ی این نامه بتوان مشکلات مردم روستاهای اطراف مهاباد را نیز پیوست نمود که بدون اطاله ی کلام به شرح ذیل می باشد.

الف . شهرویران:

۱- تبدیل روستای بزرگ گوک تپه به شهر (سوران) که هم خدمات رسانی به روستاهای مجاور را آسان و هم مردم منطقه را شاد و با نشاط می نماید، چرا که از آرزوهای چندین ساله یک روستای بالغ بر ۷۰۰۰ نفر می باشد.
۲- اجرای پروژه ی استادیوم ورزشی شهرویران در گوک تپه ،که در ایجاد نشاط جوانان منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.
۳- ایجاد یک بیمارستان ۹۰ تختخوابی برای شهرویران که ترافیک ورود بیمار به بیمارستان امام خمینی مهاباد را بشدت کاهش می دهد .
۴- دستور حل مشکل بوی فاضلاب ناشی از تصفیه خانه ی فاضلاب در جوار روستای ایگریقاش که ممکن است در آینده ی نه چندان دور به مهاجرت مردم روستاهای ایگریقاش و یوسفکند بیانجامد.
۵- دستور بکارگیری جوانان باسواد و با استعداد روستای دارلک برابر بند ۶ قرارداد تحویل زمین به شرکت پتروشیمی ،که انتظار به حق دارند.
۶- ایجاد یک دبیرستان مجهز در رشته های علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی در منطقه ی شهرویران که امکان اشتیاق به ادامه ی تحصیل جوانان منطقه ی شهرویران را فراهم می کند.
۷- آماده سازی اطراف تالاب یوسفکند جهت گردشگری و مکان توریستی ،که در صورت رسیدگی شبیه دریاچه ی زریبار خواهد شد.
۸- آماده سازی اطراف تالاب بین المللی کانی برازان جهت استفاده در صنعت گردشگری و اکوتوریسم در منطقه ی شهرویران.

ب‌- منطقه ی محال آختاچی

۱- ایجاد درمانگاه چند منظوره در روستای خاتونباغ یا آزاد .
۲- اتمام پروژه ی آبررسانی روستای دوستعلی.

ج- منطقه ی خلیفان :

۱- ایجاد یک بیمارستان ۳۰ تختخوابی در شهر خلیفان.
۲- ادامه ی آسفالت جاده های روستایی در مناطق مختلف،از جمله منطقه گرشیلان و ماشگه تا امکان ورود به مکانهای توریستی نظیر توره فراهم شود.
۳- دستور پیگیری ساخت سد کلتپه که مطالعات مقدماتی آن سال های قبل انجام شده است که جهت تامین آب شرب روستاهای اطراف که خصوصا در تابستان در مضیقه هستند، بسیار حایز اهمیت می باشد.
۴- دستور پیگیری جدی تبدیل شدن خلیفان به شهر ، تا از وضعیت کنونی خارج شده و چهره ی حقیقی یک شهر را به خود بگیرد.

در پایان ضمن خوش آمدگویی به ریاست محترم جمهور مردم انتظار دارند ایشان حامل ارادات قلبی مردم منطقه خدمت مقام معظم رهبری باشند و خود جلسه ای در تهران یا ارومیه ،ترتیب داده و از مسئولان محترم شهرستان مهاباد نظیر امام جمعه ، فرماندار و نماینده شهرستان و شهردار و رئیس شورا در حضور استاندار محترم ،دعوت بعمل آورده تا نحوه دستور اجرا و رسیدگی به امور و مشکلات مشاهده شده شامل مطالبات و درخواست های مردمی را ایفاد نماید.

نمایش بیشتر

هـه‌ژار رحـیـمـی

دانشجوی دکتری هوش مصنوعی علاقه مند به ترجمه و نوشتن در حوزه های تخصصی IT ، سیاست ، اقتصادی و اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا