مهاباد؛ قطب روبهرشد صنایعدستی با ۱۵ نشان ملی

فعالیت ۴۰۰ هنرمند و ۱۵۰ کارگاه فعالدر سال جاری، دو هنرمند صنایعدستی شهرستان مهاباد موفق به دریافت «نشان ملی صنایعدستی» شدند.
یوسف عبداللهزاده در رشته ساخت سازهای سنتی و سیروان صمیمی در حوزه ساخت عینکهای چوبی، در تاریخ ۲۰ خرداد موفق به کسب این نشان ملی شدند.با احتساب این دو هنرمند، تعداد نشانهای ملی صنایعدستی شهرستان مهاباد از ۱۳ به ۱۵ نشان افزایش یافت.
به منظور تجلیل از این هنرمندان، مراسمی در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ در اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان مهاباد با حضور جمعی از رؤسای ادارات، هنرمندان و صنعتگران این حوزه برگزار شد.همچنین به همین مناسبت، نمایشگاهی از آثار فاخر صنایعدستی شهرستان مهاباد به مدت یک هفته در محل اداره میراث فرهنگی، واقع در خیابان شهید جعفر صدرالدینی و مجاور پارک سید قطب، دایر شده است.
در این نمایشگاه، مجموعهای از آثار هنری و صنایعدستی برجسته هنرمندان این شهرستان به نمایش گذاشته شده است.بر اساس آمار ارائهشده از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مهاباد، تاکنون ۴۰۰ هنرمند فعال در حوزه صنایعدستی در این شهرستان موفق به دریافت کارت صنایعدستی شدهاند که از این تعداد، ۱۵۰ کارگاه به صورت فعال در حال تولید هستند.

همچنین در شهرستان مهاباد ۲۴ رشته صنایعدستی به صورت فعال در حال فعالیت بوده و سه تعاونی نیز در زمینه تولید و آموزش این هنرها نقشآفرینی میکنند.با تشکرواحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهاباد



