فروشگاههای اینترنتی مهاباد ، قربانی بیبرنامگی اداره پست

مهاباد با وجود مراکز خرید متعدد، بازارچهها و تاناکورا میزبان صدها فروشگاههای اینترنتی مختلف است که در بسترهای متفاوتی همانند وبسایت، اینستاگرام، تلگرام و واتساپ در حال فعالیت هستند. عرضه اجناس خارجی و کالاهایی که مختص مهاباد است همانند اجناس استوک و تاناکورا باعث گردیده است تا فعالین این عرصه برای فروش محصولات خود در فضای اینترنت فعالیت نمایند
اما چالش اصلی فروشگاهداران اینترنتی تولید محتوا و جذب مشتری نیست بلکه خان هفتمی در این مسیر بوجود آمده است که همانند نحوه ارسال کالا به مشتری و اطمینان از سلامت اجناس تا زمان نحویل است
از اواسط سال ۹۹ و همزمان با افزایش بستههای پستی در مهاباد ، اداره پست این شهرستان در چندین نوبت و به بهانههای مختلف از دریافت بستههای پستی فروشگاهداران خودداری نموده است و گاها طول این دورهها به یکماه نیز رسیده است. این در حالی است که تاخیر در ارسال بستهها به مشتریان باعث بروز اعتراض و کاهش خرید مشتریان به صورت آنلاین خواهد شد که در نهایت تبعات اقتصادی آن دامان فروشگاهداران را خواهد گرفت
اما اخیرا خبری عجیب در بین مالکین دفاتر پیشخوان در حال دست به دست شدن است که در صورت صحت آن تقریبا فاتحه فروش اینترنتی در مهاباد برای همیشه خوانده میشود. گویا قرار است اداره پست از اول مهرماه از هر دفتر پیشخوان حداکثر ۵ بسته در روز دریافت نماید! این در حالی است که فروش تعدادی از فروشگاههای فعال در سطح شهرستان از روزانه ۱۰۰ سفارش نیز فراتر میرود و مشخص نیست این سفارشات چگونه و از کدام مسیر باید برای مشتریان ارسال گردد
هرچند تاکنون اداره پست مهاباد در این خصوص هیچگونه اظهارنظری نکرده است ولیکن با مراجعه به تعدادی از دفاتر پیشخوان و وجود صدها بسته در انتظار ارسال تا حدودی این رویه علط را تایید میکند
بایستی منتظر ماند و دید در نهایت اداره پست مهاباد چه راهکاری را در قبال این معضل فروشگاهداران اتحاذ میکند آیا در جهت رفع مشکل این قشر اقدامی صورت میگیرد یا پس از قطع درآمد کشاورزان به جهت عدم صادرات محصولاتشان، دومین شاهراه اقتصادی مهاباد نیز مسدود میگردد