اجتماعیمهمترین های هەواڵ

دومین جلسه علنی شورای شهر مهاباد برگزار شد

دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مهاباد در روز سه شنبه مورخ ۳۰ آبان ۹۶ با حضور اعضای شورا و اصحاب رسانه برگزار گردید.

حیدری ریاست شورای شهر مهاباد ضمن عرض خیر مقدم خدمت حضار اعلام کد که جلسه امروز در مورد ستاد بحران و حوادث مترقبه است. با توجه به فصل سرما و شروع بارندگی ها و حوادث احتمالی از جله آبگرفتگی بر خود واجب دانستیم جلسه ای را در این خصوص تشکیل دهیم.

با درنظر گرفتن حوادث پیش آمد در کرمانشاه و ایلام تشکیل ستادی جهت آمادگی در مقابل حوادث مشابه در شهرستان مهاباد ضروری به نظر می رسد.

ناطق پیش از دستور جلسه سامان راهنما عضو شورای اسلامی شهر مهاباد بودند که در خصوص بحث مالی پیرامون شهرداری نکاتی را بیان کردند. راهنما صحبت های خود را با عرض خوشامد خدمت حضار اعلام کردند. ایشان اعلام کردند که قصد دارند گزارشی کامل را در خصوص مباحث مالی و پرداخت حقوق پرسنل بیان کردند. راهنما در ابتدا نطق خود از نبود انسجام و دیکرد عجیب در خصوص تهیه گزارش واحد مالی پرده برداشت و اعلام کرد متاسفانه چند برگ گزارش ساده با ۴ ساعت تاخیر تحویل بنده شد و تعدادی از گزارشات با تلگرام برای بنده ارسال شد!

راهنما در ادامه اعلام کرد که پرداخت حقوق از تیرماه به تاخیر افتاده است و ما ۵ ماه از پرداخت حقوق عقب هستیم. حقوق ما بر مبنای تیر ماه ۲۴۰۰ میلیون تومان است که با تلورانس ۳ تا ۵ میلیون تومان قابل استناد است. بر مبنای حقوق تیر ما ۱۱۵۰۰ میلیون تومان بدهکار هستیم. اگر تعداد پرسنل را ۸۱۰ نقر در نظر بگیریم هر کارمند منهای تسویه سرسال برای ما ۲۸۰۰ هزار تومان برای ما هزینه در بردارد. شهرداری روزانه برای پرداخت حقوق ۷۷ میلیون تومان باید وصولی داشته باشد. در آمد روزانه مهرماه به صورت نقدی ۴۳ میلیون و غیر نقدی ۱۰ میلیون تومن می باشد. در طی ۱۰ روز اخیر از فعالیت شهردار می گذرد درآمد روزانه ۲۸ میلیون نقدی و ۶ تا ۸ میلیون چک بوده که با این حساب روزانه ۵۰ میلیونومان برای حقوق عقب هستیم

در ماه مهر ۱۵۰۰ میلیون تومان پایاپای انجام شده است. امیدواریم با کاهش هزینه ها و ساماندهی هزینه های جاری و اداری امیدواریم بتوانیم جوابگوی حقوق پرسنل باشیم.

سخنران بعدی جلسه دکتر علیزاده آذر شهردار مهاباد بودند. ایشان ضمن تشکر از حضار در جلسه اعلام کردند که متاسفانه مشکلات سیستم مالی شهرداری ریشه ای است و این میراثی است که از گذشته به جای مانده است. بحث ساماندهی نیروها و اضافه کاری پرسنل یکی از موضوعات مهم شهرداری مهاباد است که البته ما در حال رایزنی هستیم که این مشکلات را رفع نماییم.

علیزاده اعلام کرد با توجه به مشکلات موجود در فرایندها حل این مسائل حداقل یکماه زمان می برد. در خصوص اضافه کاری نباید اینطور باشد که کارمند مثلا ۱۷۰ ساعت ثابت داشته باشد که متاسفانه اکنون به این شیوه است. امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن بتوانیم این معضلات را سامان دهیم.

در ادامه کاوه خضری اقدم عضو شورا سوالاتی را در خصوص نحوه واگذاری و وصول چک ها مطرح کردند. خضری با اعلام گلایه از وضعیت موجود در سیستم مالی علی الخصوص نبود سامانه ثبت چک اعلام کردند که روال فعلی که چک ابتدا باید پاس شده و در حساب شهرداری واریز شود و سپس چک از حساب شهرداری ثادر گردد روال اشتباهی است. مواجه با این مشکل در سیستم های مالی بسیار راحت است و بایستی در سریعترین زمان ممکن راهماری در این خصوص ارائه شود.

سخنران بعدی مهندس ابراهیم کریکی عضو شورای شهر مهاباد بودند که ضمن خیر مقدم خدمت حضار از شهردار خواستند تا در خصوص نحوه هزینه کرد درآمد شهرداری و سوالاتی که در جلسه قبل مطرح کردند هرچه سریعتر گزارش کاملی را ارائه نمایند.

کریمی اعلام کرد متاسفانه بی نظمی در پرداخت ها به وضوح دیده می شود و بحث مدیریت هزینه کرد درآمدهای از مدیریت ضعیفی برخوردار است و این در ادوار گذشته نیز بوده است و همچنان که در جلسه قبل اعلام نمودیم موضوع بدهی شهرداری می بایست با دقت پیگیری شود و بنده شخصا تا قانع نشوم دست بردار نخواهم بود.

کریمی در ادامه با اشاره به گزارشات هواشناسی و اینکه احتمالا امسال زمستان سرد و پربارشی را خواهیم داشت می طلبد شهرداری در این خصوص اقداماتی را در خصوص برف روبی ، انسداد مجاری دفع آب های سطحی و … انجام دهد. آتش نشانی نیز با توجه به استفاده مردم از وسایل گرمایشی و بالارفتن احتمال آتش سوزی در این خصوص می بایستی با آمادگی کامل به استقبال فصل سرما برود. مجموعه آتش نشانی قطعا دارای کمبودهایی نیز هست که مجموعه شورا و شهردار برای رفع آنها باید برنامه ریزی کند.

در بخش ماشین آلات نیز قطعا می بایست بازنگری صورت گیرد. ما قطعا نیازمند ۳ دستگاه لودر و ۳ دستگاه گریدر آماده به کار هستیم. در زمان بارش هیچ بهانه ای برای ورای شهر قابل پذیرش نیست. تمامی ماشین آلات باید آماده بوده و در زمان بارش اول صبح تمامی معابر باید برف روبی شده باشد. شهرداری باید سریعا وسایل مورد نیاز از جمله نمک و ماسه را تهیه کرده و در نقاط مختلف شهر پخش کرده باشد. برنامه نمک پاشی حتما باید بر اساس اولویت مسیرها انجام شود.  اولویت باید مثلا ابتدا در بیمارستا و سپس معابر اصلی ، ادارات و مدارس باشد و این موضوع باید از طریق رسانه ها نیز اعلام گردد و باعث نارضایتی مردم نشود. تکید می کنم اخبار هواشناسی به صورت هفتگی اخذ و در اختیار پرسنل قرار گیرد. در اسفند ماه نیز بایستی حتما ستاد استقبال از مهمانان نوروزی باید تشکیل شود و پیشینه درخشان مهاباد به بهترین شکل ممکن اعلام گردد.

سخنران بعدی جلسه جسن گیته مسئول واحد اجرائیات شهرداری بودند. ایشان ضمن تشکر از حضار اعلام کردند که مجموعه شهرداری آمادگی کامل در صوص مواجه با مشکلات احتمالی را دارد.

گیته اعلام کرد که تنها مشکل فعلی نبود مازاد قطعات و وسایل در زمان خرابی دستگاهها می باشد که از دوستان شورا تقاضا دارم خرید این وسایل را در اولویت بگذارند. مورد دیگر این است که متاسفانه تعدادی از دستگاههای ما تک راننده هستند و در زمان بروز مشکل فرد جایگزینی وجود ندارد. ما در نظر داریم در بین همکاران قراردادی چند نفری را با هزینه شهرداری برای دریافت گواهینامه ویژه به دوره های تخصصی اعزام نماییم. خوشبختانه وضعیت دپو ماسه و نمک در سطح مطلوبی می باشد. وی اعلام کرد که نقاط حادثه خیز در زمان بارندگی شناسایی شده و تمهیدای را در این زمینه به زودی انجام خواهیم داد.

ناطق بعدی جلسه جمال یوسفی مسئول واحد امانی بودند. جمال یوسفی گزارش کاملی را در خصوص وضعیت واحد امانی و کالاهای ارسالی به کرمانشاه اعلام نمودند.

سخنران بعدی جلسه شنگه پور رئیس آتش نشانی یودند. ایشام سخنان خود را با گلایه از عوامل هماهنگ کننده جلسه شروع کردند و اعلام کردند متاسفانه دستور کار جلسه به بنده اعلام نشده و بنده دست خالی در جلسه حاضر شدم که البته با توضیحات حیدری، رئییچس شورای شهر قصور این مسئله را پذیرفتند.

شنگه پور اعلام کرد تاکنون خوشبختانه مورد گازگرفتگی نداشته ایم. تیم نجات کوهستان ما در آمادگی کامل قرار دارد و آماده است با هر نوع حوادث احتمالی مانند گم شدن افراد ، بهمن و … برخورد نماید. ایشان با توجه به شیب بعضی از مناطق شهری اعلام کردند که بایستی تعدادی از خودروها آتش نشانی از جمله خودروی نیسان تعویض گردد.

در این لحظه دکتر مصطفی احمدزاده عضو شورای شهر با انتقاد از ارائه مجوز برای ساختمان های چندین طبقه در معابر باریک لعلام کردند که قانون صراحتا در این خصوص شفاف سازی نموده است ولی ظاهر زیاد به موارد قانونی توجه نشده است. اگر خدای ناکرده شاهد بروز زلزله ۷٫۳ ریشتری کرمانشاه در مهاباد بودیم واقعا در خیابان های وفایی و .. امروز شاهد چه فاجعه ای بودیم؟ امیدوارم در سریعتر زمان جلوی این موارد گرفته شود.

در ادامه قویطاسی عضو شورای شهر مهاباد با گلایه از دعوت مسئولین واحد اعلام کرد که بنده به عنوان ناظری طرف حساب بنده شهردار است و به هیچ عنوان به کارمندان شهرداری طرف نیستم. بنده می توانم پرسش ها و سوالات خود را از شهردار جویا شده و جواب بگیرم نه اینکه با کارمندان و سرپرستان واحد طرف باشم. بیان این سخنان با تایید سید عباس حسینی عضو شورای شهر مهاباد همراه بود.

در انتها دکتر علیزاده آذر شهردار مهاباد در خصوص مسائل مطرح شده توضیحاتی را دادند و ابراز امیدواری کردند که ما با آمادگی کامل با هرگونه بحران و نعمت های آسمانی برخورد خواهیم کرد. در بحران زلزه مشخص شد ستاد بحران در سطح کلان کشور حتی آمادگی ۱۰۰% ندارد ولیکن این نوید را می دهم که پرسنل شهرداری در راستای خدمت رسانی نهایت تلاش خود را خواهند نمود.

در بخش دوم جلسه سید عباس حسینی عضو شورای شهر مهاباد نامه های دریافتی را قرائت کردند که نامه اول به موضوع خرید ۲۰۰ هزار تن آسفالت برای برنامه ۳ ساله خبر دادند که اعضای شورا با توجه به شروع طرح رسیدن به برنامه ۳ ساله، از این طرح استقبال کردند. تعدادی از اعضای شورا با طرح خرید و ایجاد کارخانه برای موارد مصرفی با توجه به افزایش هزینه ها با بزرگ شدن پیکره شهرداری، مخالفت کردند.

حیدری در ادامه از ارائه طرح هایی در خصوص تولید موارد مصرفی خبر دادند و اعلام کردند که این طرح می تواند باعث عدم دررفت هزینه ها به نفع خارج از پیکره شهرداری شود. بررسی این موضوع به جلسات آینده واگذار شد.

نامه بعدی که توسط حسینی قرائت گردید موضوع ساماندهی دکه های مجوزدار شهرداری بود که با حضور کارشناس رسمی دادگستری اقدام به افزایش اجاره بها نموده اند. نظر شورا در این خصوص را خواستار شده اند. جزئیات مختلف این موضوع نیز مورد بررسی قرا گرفت. در انتها مصوب شد بدهی های این دکه تا پایان سال ۹۶ دریافت شده و برای تصمیم گیری در خصوص آینده این موضوع جلساتی تشکیل گردد.

نامه بعدی درخصوص بازنگری در طرح تفصیلی بود که خواستار بازنگری در این طرح با نظر کارشناسان این امر بودند که اعضای شورا با توجه به قانونی بودن این موضوع خواستار انجام آن توسط شهرداری شدند.

نامه بعدی در خصوص برکزاری مناقصه طرح توسعه شهری بودند که پیشنهاد شده بود طرح جامع ترافیک از جمله  ایجاد پیاده راه ، سواره راه و دوچرخه رو به مناقصه شود. شهردار مهاباد اعلام کردند که این طرح بسیار با اهمیت بوده و می تواند تاثیرات مثبت فراوانی داشته باشد. این طرح جزو مواردی است که ارزش سرمایه گذاری دارد.

نامه بعدی موضوع مناسب سازی فضای شهری جهت معلولین بود. نگارنده خواستار آن شده بود که ساختمان شهرداری و شورا به عنوان طلایه دار این امر به محل تردد معلولین و آسانسور مجهز گردد که مورد استقبال اعضا قرار گرفت و مقرر گردید جهت بررسی های بیشتر به کارشناسان مربوطه ارجاع داده شود. همچنین مقرر گردید شهرداری نسبت به جانمایی و برآورد هزینه ها اقدام نماید.

نامه بعدی درخصوص احداث ۱۴ دهنه مغازه در ضلع شرقی بلوار پرستار بود که حسینی اعلام کرد بخشی از این مکان در دور قبل بتن پلاک نشده است مکان بسیار مناسب بوده وارزش سرمایه گذاری دارد. که مقرر گردید از محل بازدید به عمل بیاید.

نامه بعدی در خصوص تغییر کابری فضای محصور پارک کودک سابق است که با توجه به محضور بودن در بین ۴ پارک می تواند این مکان به کاربری مختلط تغییر داده شود. همچنین آموزش و پرورش نیز با ارسال نامه ای با توجه به مصوب  سفر دوم ریاست جمهوری خواستار فروش ساختمان فعلی آموزش و پرورش به شهرداری و ساخت ساختمان جدید در محل آموزشگاه دکتر حسابی شده است. بدین صورت که شهرداری وظیفه ساخت ساختمان جدید را برعهده گرفته و در عوض زمین آموزش و پرورش به شهرداری اعطا گردد. کریمی خواستار آن شد که در این خصوص بررسی های تخصصی صورت گیرد و قیمت عرصه و عیان آن مشخص شود. در انتها مشخص شد این موضوع در جلسات آتی و از طریق کمسیون معاملات بررسی شده و زمینه استفاده آن نیز مشخص شود.

نامه بعدی در خصوص محدود نمودن ورود ماشین های به تعدادی از خیابان های شهر از جمله هسته مرکزی شهر با نصب موانع مسدود و در موانع ضروری بازگشایی شود. در این خصوص نیز طرح هایی مطرح شد. مقرر گردید فعلا مامور اجرائیات مسئول این امر باشد تا در آینده از تکنولوژی های نوین استفاده شود.

نامه بعدی در خصوص مجتمع سید نظام بود که قرار بود فقط در جلسه قرائت گردد.

نامه بعدی در خصوص واگذاری عرصه سرقفلی تعداد ۶۷ دهنه مغازه واقع در ۱۵ متر کمربندی جانبازان با توجه به موارد قانونی و استعلامات لازم و طرح توجیهی بود که با توجه به بازدید اعضا لازم دانسته شد ابتدا رضایت مالک اطراف جلب شده و سپس نسبت به انجام آن جهت ساماندهی دست فروشان و انتقال خدمات به محلات اقدام گردد.

نامه بعدی درخصوص ساماندهی موضوع پارکبان بود که با اعلام جزئیاتی در خصوص واگذاری این طرح به خود بدنه شهرداری خواستار آن شدند از این فرصت و فرصت های مشابه حهت ایجاد اشتغال استفاده گردد. در نهایت این موضوع جهت بررسی بیشتر به واحد مدیریت ترافیک شهری واگذار شود.

نامه بعدی در خصوص واگذاری پارکینگ مجتمع تجاری ساحل قرائت گردید که فرمانداری درخصوص واگذاری آن از شورای دور پنجم مطابق قانون درخواست نظر کرده بود که مورد پذیرش اعضا قرار گرفت.

نامه بعدی در خصوص احداث ۱۴۴ دهنه مفازه در مجتمع ساحل بود که با توجه به اجرای پیاده رو و پروژه رمپ تعداد ۷ دهنه دچار تجاوز حریم می شوند که مقرر گردید طی جلسات آتی این مورد با جانمایی مغازه های جدید و اعطای  شود.

نامه بعدی در خصوص درخواست تفکیک وراث مرحوم(…) جنب نگین غرب واقع در خیابان محمد قاضی به مقیاس ۲ هکتار که بنابر امضا وراث به ۳ قسمت به متراژ مشخص تقسیم شده است. مالکان حاضر به فروش تهاتر ملک با شهرداری هستند. اعضا با اجماع خواستار برآورد قیمت و تصمیم گیری در آینده در این خصوص شدند.

نمایش بیشتر

هـه‌ژار رحـیـمـی

علاقه مند به ترجمه و نوشتن در حوزه های تخصصی IT ، سیاست ، اقتصادی و اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا