سیاسیمهمترین های هەواڵ

رجب طیب اردوغان: اگر پرچم اقلیم کردستان را در کرکوک پایین نکشید تاوان سنگینی خواهید داد

رجب طیب اردوغان: اگر پرچم اقلیم کردستان را در کرکوک پایین نکشید تاوان سنگینی خواهید داد

کرکوک از آن ترکمان ها، عرب ها و کردها است. اگر حکومت اقلیم کردستان پرچم خود را پایین نکشد تاوان سنگینی پرداخت خواهد کرد و روابط آنکارا – اربیل آسیب جدی خواهد دید.

به گزارش کردپرس به نقل از حریت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از حکومت اقلیم کردستان خواست به ادعاهای خود در خصوص کردستانی بودن شهر نفت خیز کرکوک پایان دهد و هشدار داد چنانچه پرچم اقلیم کردستان در کرکوک پایین کشیده نشود، کردها تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد.

اردوغان خاطرنشان کرد در صورتی که حکومت اقلیم کردستان بر تلاش خود جهت ضمیمه کردن کرکوک به اقلیم ادامه دهد، روابط آنکارا – اربیل آسیب جدی خواهد دید.

رئیس جمهور ترکیه گفت: «برافراشتن هر پرچم دیگری را در کنار پرچم عراق در کرکوک اشتباه می دانم. صاحبان این پرچم باید عاقل تر از آن باشند که درگیر جدایی طلبی شوند. من از حکومت اقلیم کردستان می خواهم این اشتباه را تصحیح کنند.»

اردوغان از حکومت اقلیم کردستان خواست پرچم خود را در کرکوک پایین بکشد زیرا این شهر متعلق به ترکمان ها، عرب ها و کردها است. وی گفت: «شما باید سریعاً پرچم خود را بردارید. در غیر این صورت تاوان سنگینی پرداخت خواهید کرد.»

وی افزود: «اگر چنین نکنید روابط حسنۀ میان آنکارا و اربیل را تخریب خواهید کرد. پرچم خود را بردارید و تنها با پرچم عراق به مسیر خود ادامه دهید.»

پیش از این نیز بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه در دیدار با ارشد صالحی رهبر جبهۀ ترکمانی عراق گفته بود کشورش با هر گونه تلاشی به منظور کردستانی کردن کرکوک و استقلال اقلیم کردستان برخورد خواهد کرد و اجازۀ چنین کاری را نخواهد داد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا